Informacja o wyniku postepowania Budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego:

Zakończony: 17.08.2009, Status przetargu: zakończony,


                   INFORMACJA O WYNIKU POSTĘPOWANIA

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn. „Budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego:

1.       Wzdłuż drogi powiatowej Nawojowa -Bącza Kunina na odcinku od Szkoły Podstawowej do kaplicy w miejscowości Bącza Kunina;

2.       Wzdłuż drogi powiatowej Frycowa - Złotne na odcinku od Homrzysk do Złotnego”.

 

 

Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z  2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami) Wójt Gminy Nawojowa zawiadamia, że:

 

-         w prowadzonym postępowaniu zostały złożone następujące oferty:

 

Nr oferty

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz
adres wykonawcy

Liczba pkt w kryterium cena

Razem liczba pkt

1

Zakład Instalatorstwa i Teletechniki

„ŁĄCZBUD” Sp. z o.o.

ul. 3 Maja 22, 35-030 Rzeszów

Oferta odrzucona

 

2

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „ELTER” Tadeusz Kmak ul. Barbackiego 83, 33-300 Nowy Sącz

Oferta odrzucona

 

3

INSTEL-Krynica K. Kiklica Sp.j.

33-380 Krynica Zdrój

ul. Nadbrzeżna 2

Oferta odrzucona

 

4

Firma Elektryczna VOLT Marek Oświęcimka os. Słoneczna 8/9

33-340 Stary Sącz

Oferta odrzucona

 

5

„INSBUD” Sp. z o.o.

ul. Papieska 13

33-300 Nowy Sącz

100

100

6

Zakład Usługowo Produkcyjny „ELSTOP” 33-300 Nowy Sącz

ul. Królowej Jadwigi 34

Oferta odrzucona

 

7

Zakład Elektroinstalacyjny mgr Czesław Paprota

33-350 Piwniczna-Zdrój

ul. Słoneczna 11

Oferta odrzucona

 

8

Usługi Elektryczno-Budowlane Jan Zwoliński

Frycowa 154

33-335 Nawojowa

69,5

69,5

 

-         w przedmiotowym postępowaniu przetargowym za ofertę najkorzystniejszą została uznana oferta nr 5 złożona przez „INSBUD” Sp. z o.o. z siedzibą w Nowym Sączu przy ul. Papieskiej 13

 

Uzasadnienie:

 

Oferta złożona przez w/w Oferenta, uznana za ważną, otrzymała maksymalną liczbę punktów w oparciu o ustalone kryterium (100 pkt) i zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy  Prawo zamówień publicznych Zamawiający ją wybrał jako najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

Dot. przetargu nieograniczonego pn:Budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego:

1.       Wzdłuż drogi powiatowej Nawojowa -Bącza Kunina na odcinku od Szkoły Podstawowej do kaplicy w miejscowości Bącza Kunina;

2.       Wzdłuż drogi powiatowej Frycowa - Złotne na odcinku od Homrzysk do Złotnego”.


 

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (Dz. U. z  2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późniejszymi zmianami), w odpowiedzi na zapytania jednego z oferentów:

„Biorąc pod uwagę zapis w SIWZ, iż cena podana w ofercie ma obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia zgodnie z warunkami stawianymi przez Zamawiającego oraz z przedmiarem robót: proszę o wyjaśnienie czy następujące prace elektryczne są przedmiotem przetargu lub w jaki sposób ująć te pozycje:

1.      Demontaż przewodów A1 i lamp oświetleniowych – brak w przedmiarze,

2.      Demontaż słupów ŻN – brak w przedmiarze,

3.      Wycinka krzewów – brak w przedmiarze,

4.      Montaż uziemień i odgromników GXOL-0,66/5 – brak w przedmiarze,

5.      Montaż skrzynek bezpiecznikowych SV 192511 (Homrzyska – Złotne) w przedmiarze ujęte 20 kpl. natomiast w opisie do projektu 16+12 kpl.

 

 

Zamawiający informuje, że powyższe prace są przedmiotem przetargu i w związku z tym:

- demontaż przewodów A1 w ilości 19,3 kg (Nawojowa- Bącza –Kunina) i 81,2 kg (Homrzyska -Złotne) – należy wycenić indywidualnie,

- demontaż lamp oświetleniowych w ilości 9 szt. (Nawojowa - Bącza –Kunina) – należy wycenić indywidualnie,

-  demontaż słupów ŻN w ilości 2 szt. (Nawojowa- Bącza –Kunina) i 1 szt. (Homrzyska -Złotne) -  należy wycenić indywidualnie,

-  wycinkę krzewów -  należy wycenić indywidualnie,

- montaż uziemień w ilości 3 kpl (Nawojowa- Bącza –Kunina) i 2 kpl (Homrzyska -Złotne) -należy wycenić indywidualnie,

- montaż odgromników GXOL-0,66/5  w ilości  3 szt. (Nawojowa- Bącza –Kunina) i 2szt. (Homrzyska -Złotne) -należy wycenić indywidualnie,

- montaż skrzynek bezpiecznikowych SV 192511 (Homrzyska – Złotne) należy przyjąć 28 klp.

 

Nawojowa: Budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego: 1. Wzdłuż drogi powiatowej Nawojowa -Bącza Kunina na odcinku od Szkoły Podstawowej do kaplicy w miejscowości Bącza Kunina; 2. Wzdłuż drogi powiatowej Frycowa - Złotne na odcinku od Homrzysk do Złotnego.
Numer ogłoszenia: 253524 - 2009; data zamieszczenia: 24.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Nawojowa , 313 313, 33-335 Nawojowa, woj. małopolskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nawojowa.sacz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego: 1. Wzdłuż drogi powiatowej Nawojowa -Bącza Kunina na odcinku od Szkoły Podstawowej do kaplicy w miejscowości Bącza Kunina; 2. Wzdłuż drogi powiatowej Frycowa - Złotne na odcinku od Homrzysk do Złotnego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa i przebudowa oświetlenia ulicznego: 1. Wzdłuż drogi powiatowej Nawojowa -Bącza Kunina na odcinku od szkoły Podstawowej do kaplicy w miejscowości Bącza Kunina; Zakres zadania obejmuje: AD.1 Przebudowa i budowa oświetlenia ulicznego: a. montaż i stawianie 7 sztuk nowych słupów pojedynczych z żerdzi wirowanych oraz wymiana 4 istniejących słupów na słup żelbetowy ŻN -10; b. montaż 19 szt. wysięgników rurowych oraz opraw SL 150/100; c. montaż przewodów izolowanych linii napowietrznej w ilości 810 mb oraz 19 skrzynek bezpiecznikowych. AD. 2 Budowa oświetlenia ulicznego: d. montaż i stawianie 7 słupów z żerdzi wibrowanych oraz 7 sztuk słupów pojedynczych żelbetowych; e. montaż 12 sztuk wysięgników rurowych oraz opraw SL 150/100; f. montaż przewodów izolowanych linii napowietrznej w ilości 1760 mb oraz 20 sztuk skrzynek bezpiecznikowych. 2. Wykonanie pomiaru geodezyjnego powykonawczego wraz z mapą na obu zakresach prac. 3. Szczegółowy zakres przedstawia dokumentacja projektowa. 4. Prace objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową 5. Wzdłuż drogi powiatowej Frycowa - Złotne na odcinku od Homrzysk do Złotnego..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.61.10-9.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wymagane wadium w wysokości 4 000 zł (słownie; cztery tysiące złotych) do dnia 17.08.2009 r. do godz. 08:55 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 200 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego : Bank Spółdzielczy w Nawojowej nr konta: 06 8810 0007 9001 0000 0013 0005. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna dokument poręczenia lub gwarancji (wadium)należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Nawojowa najpóźniej w terminie do 17.08.2009 r. do godz. 08:55, a kopię poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie ( art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub wpis do właściwego rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, b) posiadają niezbędną wiedze i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj.; - dysponują osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urzadzeń elektrycznych i elektroenergetycznych upoważniające do kierowania robotami w powyższym zakresie wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. - Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie) wykonali minimum 1 zamówienie o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem zamówienia c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; - wykonawcy wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł. - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia. Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 Pzp. 2.1 W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda następujących dokumentów: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; c) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; d) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 2.2 W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; b) stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2.3 W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający może żądać następujących dokumentów: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się do przepisów § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2006r. Nr 87, poz.605 ze późniejszymi zmianami)..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 Pzp. 1.1 W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda następujących dokumentów: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; c) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; d) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 1.2 W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; b) stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 1.3 W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający może żądać następujących dokumentów: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się do przepisów § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2006r. Nr 87, poz.605 z późniejszymi zmianami). Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nawojowa.sacz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Nawojowa 33-335 Nawojowa 313.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Nawojowa 33-335 Nawojowa 313.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).