Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa - przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa - Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)

Umieszczony: 17.02.2015, Zakończony: 04.03.2015, Status przetargu: nowy, Umieścił: Wojciech Kowalik

Nawojowa, dnia 20.03.2015 r.

 

IRB.271.2.2015

                                                                                                                       

INFORMACJA O WYNIKU POSTĘPOWANIA

 

 

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego pn. „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

 

1. Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późniejszymi zmianami) Wójt Gminy Nawojowa zawiadamia, że:

- w przedmiotowym postępowaniu przetargowym za ofertę najkorzystniejszą została uznana oferta nr 5 złożona przez: Konsorcjum firm: NOWEL Paweł Nowak - Lider ul. Racławicka 4, 33-300 Nowy Sącz, Budownictwo Mosty Drogi BMD – Partner Sp. z o.o. ul. Kilińskiego 70, 33-300 Nowy Sacz.

 

Uzasadnienie:

 

Oferta złożona przez w/w Oferenta, uznana za ważną, otrzymała maksymalną liczbę punktów w oparciu o ustalone kryterium i zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający ją wybrał, jako najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

- w prowadzonym postępowaniu przetragowym zostały złożone następujące oferty:

 

Nr oferty

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz
adres wykonawcy

Liczba pkt w kryterium cena

Liczba pkt w kryterium gwarancja

Razem

 

1

AARSLEFF Sp. z o.o.

al. Wyścigowa 6

02-681 Warszawa

83,17

3

86,17

2

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe WOLIMEX

Eugeniusz Wojak

ul. Tarnowska 33

34-600 Limanowa

88,79

3

91,79

3

STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o.

ul. Lipowa 5A

52-200 Warszawa

95,67

3

98,67

4

TERRA MOTA Sp. z o.o.

ul. Bardiowska 3

38-300 Gorlice

61,60

0

61,60

5

Konsorcjum firm:

NOWEL Paweł Nowak - Lider

ul. Racławicka 4

33-300 Nowy Sącz

Budownictwo Mosty Drogi BMD Sp. z o.o. - Partner

ul. Kilińskiego 70

33-300 Nowy Sącz

97

2

99

6

TRANS KONSPOL Sp. z o.o.

ul. Grottgera 3

33-300 Nowy Sącz

85,94

3

88,94

7

FEWATERM Sp. z o.o. S. K.

Chojnik 88

33-180 Gromnik

75,06

2

77,06

 

 

2. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp Wójt Gminy Nawojowa zawiadamia, że podpisanie umowy z wyłonionym Wykonawcą będzie możliwe po upływie 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia.

Nawojowa, dnia 02.03.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie nr 1:

W odniesieniu do opublikowanych przez Zamawiającego wyjaśnień, informujemy iż zgodnie z zapisami art. 29 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jednoznacznie zobowiązuje Zamawiającego do dokonania opisu przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Informacje niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty winny być zamieszczone przez Zamawiającego w SIWZ i dostępne wszystkim wykonawcom na równych zasadach.

W związku z powyższym odsyłanie wykonawców, zgodnie z wyjaśnieniami, do dokumentacji znajdującej się w siedzibie zamawiającego jest naruszeniem zapisów Ustawy, co stanowi podstawę do unieważnienia postępowania.

Prosimy o udostępnienie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej oraz pozwolenia na budowę na stronie internetowej Zamawiającego. Ponadto w związku z licznymi wyjaśnieniami i brakiem opublikowania kompletnej dokumentacji wnioskujemy o przedłużenie terminu składania ofert na dzień 12.03.2015 r.

 

Odpowiedź:

Spełniając prośbę oferenta, Zamawiający udostępnia dokumentację geologiczno-inżynierską oraz pozwolenia na budowę. Informujemy ponownie, iż ofertę należy sporządzić w oparciu o Projekt budowlany oraz Specyfikację Techniczną wykonania robót. Ustalenia w/w dokumentacji geologiczno-inżynierskiej nie stanowią samoistnego materiału, a zostały uwzględnione w sporządzonym i zatwierdzonym Projekcie budowlanym, który udostępniono wszystkim oferentom w momencie ogłoszenia o zamówieniu publicznym.

 

 

 

Działając na podstawie art. 12 a pkt 2 i  art. 38 ust 4-4a  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) Wójt Gminy Nawojowa, dokonuje zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz) w następującym zakresie:

 

- w pkt VIII specyfikacji:

 

Wymagane wadium w wysokości 35 000,00 zł (słownie; trzydzieści pięć tysięcy zł 00/100) do dnia 04.03.2015 r. do godz. 09:00

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

  1. w pieniądzu
  2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  3. gwarancjach bankowych;
  4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu Oddział w Nawojowej nr konta: 88 8811 0006 0022 0200 0013 0200. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.

O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.

W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć: na dzienniku podawczym pokój nr 33 najpóźniej w terminie do 04.03.2015 r. do godz. 09:00 w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć „wadium do przetargu nr IRB.271.2.2015”.

 

Wadium (złożenie, zwrot, zatrzymanie) realizowane będzie wg zasad określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

 

Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

 

 

powinno być:

 

Wymagane wadium w wysokości 35 000,00 zł (słownie; trzydzieści pięć tysięcy zł 00/100) do dnia 09.03.2015 r. do godz. 09:00

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

  1. w pieniądzu
  2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  3. gwarancjach bankowych;
  4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu Oddział w Nawojowej nr konta: 88 8811 0006 0022 0200 0013 0200. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.

O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.

W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć: na dzienniku podawczym pokój nr 33 najpóźniej w terminie do 09.03.2015 r. do godz. 09:00 w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć „wadium do przetargu nr IRB.271.2.2015”.

 

Wadium (złożenie, zwrot, zatrzymanie) realizowane będzie wg zasad określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

 

Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

- pkt XI siwz:

jest:

„Miejsce oraz termin składania ofert (...) do dnia 04.03.2015 r. godz. 09:00

(...)Miejsce otwarcia ofert (...) dnia 04.03.2015 r. godz.09:10 ”

 

powinno być:

„Miejsce oraz termin składania ofert (...) do dnia 09.03.2015 r. godz. 09:00

(...)Miejsce otwarcia ofert (...) dnia 09.03.2015 r. godz.09:10 ”.

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa: www.nawojowa.pl

Nawojowa, dnia 27.02.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie nr 1:

Czy zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę drzew?

 

Odpowiedź:

Zamawiający zapewni zezwolenie na wycinkę drzew.

 

 

Pytanie nr 2:

Czy przedmiar robót stanowi załącznik do SIWZ czy też jest materiałem poglądowym?

 

Odpowiedź:

Załączony do siwz przedmiar robót stanowią jedynie dla Wykonawcy podstawę informacyjną, wycenę należy sporządzić w oparciu o dokumentacje projektowa i wizje lokalną.

 

 

Pytanie nr 3:

Ze względu na prowadzenie robót palowych prosimy o wskazanie sposobu zabezpieczenia linii i słupa energetycznego. Potencjalny Wykonawca zwraca uwagę na konieczność tymczasowego przełożenia wyżej wymienionej linii energetycznej w obrębie osuwiskowym. W związku z powyższym czy zamawiający posiada wszelkie wymagane uzgodnienia z Rejonowym Zakładem Energetyki dotyczące przełożenia linii oraz słupa energetycznego umiejscowionego w rejonie osuwiskowym.

 

Odpowiedź:

Teren uzbrojony jest w napowietrzną linię energetyczną i telefoniczną, które w ramach planowanych robót nie przewiduje się żadnych zmian w przebiegu linii ani w przestawieniu słupów.

 

 

Pytanie nr 4:

Prosimy o podanie pozycji w przedmiarze robót w której należy skalkulować przełożenie linii oraz słupa energetycznego umiejscowionego w rejonie osuwiskowym.

 

Odpowiedź:

Teren uzbrojony jest w napowietrzną linię energetyczną i telefoniczną, które w ramach planowanych robót nie przewiduje się żadnych zmian w przebiegu linii ani w przestawieniu słupów

 

Pytanie nr 5:

Ze względu na konieczność wykonania głębokiego wykopu i drenażu francuskiego pomiędzy palami fi 300, ze względów bezpieczeństwa użytkowników drogi, konieczne będzie wstrzymanie ruchu pojazdów na odcinku prowadzonych prac. W przypadku baku możliwości zamknięcia drogi gminnej dla ruchu lokalnego prosimy o wskazanie technologii wykonania wyżej wymienionych prac.

 

Odpowiedź:

Organizacja placu budowy jest w gestii Wykonawcy robót (w chwili obecnej w obrębie wykonywanych robót związanych z wykonywaniem pali jest możliwość wykonania placu manewrowego ( jest istniejące poszerzenie w istniejącym pasie drogi wymaga tylko poszerzenia i wyprofilowania).

 

Pytanie nr 6:

Prosimy o podanie dokładnych parametrów technicznych geowłókniny i siatki wzmacniającej dren francuski pomiędzy palami.

 

Odpowiedź:

parametry techniczne geowłókniny podane są w opisie i na rysunkach dokumentacji projektowej. Należy stosować się do zapisów projektu, dopuszcza się zastosowanie materiałów o takich samych lub korzystniejszych parametrach technicznych – po uzgodnieniu i akceptacji autora projektu i Inspektora Nadzoru.

 

 

Pytanie nr 7:

Prosimy o doprecyzowanie parametrów technicznych siatki oraz geowłókniny do zabezpieczenia koryta potoku.

 

Odpowiedź:

Parametry techniczne geowłókniny podane są w opisie i na rysunkach dokumentacji projektowej. /należy stosować się do zapisów projektu, dopuszcza się zastosowanie materiałów o takich samych lub korzystniejszych parametrach technicznych – po uzgodnieniu i akceptacji autora projektu i Inspektora Nadzoru

 

Pytanie nr 8:

Prosimy o doprecyzowanie sposobu ochrony antykorozyjnej dla kotew gruntowych.

 

Odpowiedź:

Zaprojektowano kotwy systemu TITAN (lub równoważne o podobnych parametrach technicznych i jakościowych lub wyższych), zaleca się by ostatnie 4 m żerdzi posiadały powierzchnię ocynkowaną, odcinek kotwy na kontakcie z oczepem żelbetowym należy zabezpieczyć rurą HDPE o średnicy min. 110 mm wprowadzając rurę w oczep żelbetowy – zgodnie ze szczegółem zbrojenia.

 

Pytanie nr 9:

Prosimy o podanie nośności kotew gruntowych.

 

Odpowiedź:

Nośność kotew systemu TITAN. (należy stosować się do zapisów projektu, dopuszcza się zastosowanie materiałow o takich samych lub korzystniejszych parametrach technicznych – po uzgodnieniu i akceptacji autora projektu i Inspektora Nadzoru).

 

 

Pytanie nr 10:

Prosimy o uszczegółowienie technologii wykonania kotew gruntowych – samowiercące lub w rurach osłonowych. Prosimy o udostępnienie precyzyjnej dokumentacji geologicznej.

 

Odpowiedź:

Technologia wykonania kotew systemu TITAN (należy stosować się do zapisów projektu, dopuszcza się zastosowanie materiałow o takich samych lub korzystniejszych parametrach technicznych – po uzgodnieniu i akceptacji autora projektu i Inspektora Nadzoru) – jest to system żerdzi samowiercących z równoczesną iniekcją górotworu/

 

Pytanie nr 11:

Prosimy o udostępnienie precyzyjnej dokumentacji geologicznej.

 

Odpowiedź:

Dokumentacja geologiczno – inżynierska do wglądu w Urzędzie Gminy Nawojowa.

 

Pytanie nr 12:

Czy zamawiający posiada prawo do dysponowania niezbędnymi działkami przeznaczonymi pod teren inwestycji?

 

Odpowiedź:

Zamawiający posiada prawo do dysponowania działkami objętymi inwestycją.

 

Pytanie nr 13:

Czy zwiększone koszty wycinki spowodowane okresem lęgowym obciążają wykonawcę?

 

Odpowiedź:

Na Wykonawcy spoczywają jedynie koszty związane z pracami dotyczącymi ścinki i zrywki drzew.

 

Pytanie nr 14:

Prosimy o podanie kto jest właścicielem materiałów rozbiórkowych. Jeśli materiał rozbiórkowy należy do zamawiającego prosimy o podanie odległości, na jaką Wykonawca powinien skalkulować koszt transportu.

 

Odpowiedź:

Właścicielem materiałów rozbiórkowych jest Zamawiający. Wywóz na odległość do 6 km.

 

 

Pytanie nr 15:

Prosimy o udostępnienie dokumentacji projektowej dotyczącej zbrojenia oczepu pali.

 

Odpowiedź:

Rysunek nr 13.3 załączonego PW pn.: „Zbrojenie oczepu dwurzędowej kotwionej” szczegółowo określa zbrojenie.

 

Pytanie nr 16:

Prosimy o podanie wartości koniecznej do skalkulowania kosztów wykonania prac związanych z pozycja 2.3.16

 

Odpowiedź:

Omyłkowo pominięto pozycję, wynosi 5,65 m3

 

Pytanie nr17:

W pozycji przedmiaru nr 4.2.5 oraz 4.2.6 podane ilości są błędne. Formuła wyliczeń zawarta w ST podaje wynik: 428 m2. Licząc wg. podanej formuły ,, F=(2x2.4+2x1,2+0,6)*64,8=505,44m2”. Prosimy o podanie właściwej ilości kosztorysowej.

 

Odpowiedź:

Błędnie wyliczono F = (2x2,4+2x1,2+0,6) * 64,8 = 427,68  428 m2 – powinna być, wyliczenie prawidłowe  F = (2x2,4+2x1,2+0,6)*64,8 = 505, 44m2

 

Pytanie nr 18:

Prosimy o podanie właściwego wymiaru i ilości geowłókniny w pozycji 4.2.13 Przedmiaru robót. Na rysunku podana jest wartość 5,4 m natomiast w Przedmiarze robót została przyjęta wartość 3,6 m.

 

Odpowiedź:

Wyliczenie prawidłowe F=36,2*5,4=195,48 m2

Pytanie nr 19:

Prosimy o podanie właściwej ilości kosztorysowej materiału w pozycji 5.6.1 i 5.6.2. Wg. wyliczeń potencjalnego wykonawcy podana ilość jest zaniżona.

 

Odpowiedź:

Podtrzymuje się ilość podaną w przedmiarze.

 

Pytanie nr 20:

Prosimy o doprecyzowanie klasy mrozoodporności i nasiąkliwości betonu oczepu.

 

Odpowiedź:

Brak specjalnych wymagań (zgodnie ze szczegółem zbrojenia jest to beton konstrukcyjny C25/30)

 

Pytanie nr 21:

Czy zamawiający dysponuje ostateczna decyzją o pozwoleniu na budowę? Jeśli tak to prosimy o udostepnienie w/w dokumentu.

 

Odpowiedź:

Tak. Pozwolenie na budowę do wglądu w Urzędzie Gminy Nawojowa.

 

 

Pytanie nr22:

W związku z rozbieżnością w projekcie i zapisami ST w pkt. 4.2.1. Robota poprzedzającą wykop jest wykonanie drenażu pionowego metodą wierceń obrotowych o średnicy otworów fi 200 oraz fi 100 mm z wyciągnięciem rury płaszczowej i zasypem otworów tłuczniem o d=20-63 mm (porfit) prosimy o wskazanie ilości i lokalizacji drenażu pionowego wierconego.

 

Odpowiedź:

Projekt nie przewiduje w/w robót

 

 

 

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa:  www.nawojowa.pl
 

 

Nawojowa, dnia 27.02.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie nr 1:

Prosimy o umieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego Kompletnego projektu wykonawczego oraz dokumentacji geologiczno-inżynierskiej.

 

Odpowiedź:

Zamawiający załącza PB wykonawczy. Dokumentacja geologiczno-inżynierska – do wglądu w Urzędzie Gminy Nawojowa.

 

 

Pytanie nr 2:

Czy Gmina posiada udokumentowane prawnie pozwolenie na dysponowanie działkami o nr ewid. 319/5; 321; 333/11; 333/12; 333/14; 333/15; 333/16; 334; 335/3; 335/4; 335/6; 336/2; 336/3; 340; 352; 353; 354; 355; 356; na cele budowlane?

 

Odpowiedź:

Tak.

 

 

Pytanie nr 3:

Czy zleceniodawca posiada inwentaryzację drzew do wycięcia i czy zapewni ewentualne pozwolenie na wycinkę drzew?

 

Odpowiedź:

Tak.

 

Pytanie nr 4:

Czy Zamawiający zapewni pozwolenie na wejście na teren działki prywatnej?

 

Odpowiedź:

Zamawiający posiada prawo do dysponowania działkami objętymi inwestycją.

 

 

Pytanie nr 5:

Kto ponosi koszty wejścia w teren działki prywatnej?

Jeżeli zajdzie konieczność wejścia w teren działki nieobjętej przedmiotowym zadaniem koszty ponosi Wykonawca.

 

 

Pytanie nr 6:

Czy Zamawiający posiada pozwolenie na budowę dla planowanej inwestycji?

 

Odpowiedź:

Tak.

 

Pytania nr 7:

Prosimy o uściślenie rzędnych wysokościowych oczepu żelbetowego w postaci ławy fundamentowej. Na rysunku (przekrój) podana rzędna 485.82. Na podstawie rzędnej korony drogi oraz wysokości konstrukcji oporowej z gabionów rzędna oczepu powinna wynosić 483.82 (przekroje BP) Przekrój III-III. Przekrój poprzeczny nr 8 km 1+991 – powinno być 483,79, przekrój poprzeczny nr 7 km 1+970 powinno być 482,65.

 

Odpowiedź:

Na rysunku nr 9 pn.: „Przekroje poprzeczne nr 7, 8, 9 Korpus drogi + konstrukcja oporowa” -w przekroju Nr 7 km 1+970 błędnie wpisano rzędną 485,65 – powinna być 482,65;

 w przekroju Nr 8 km 1+991 błędnie wpisano rzędną 485,79 – powinna być 483,79;

 

Pytanie nr 8:

Prosimy o przedstawienie szczegółowych specyfikacji na betony konstrukcyjne dla oczepu i pali z określonym wymaganiami dla danej klasy.

 

Odpowiedź:

Szczegółowa specyfikacja na betony konstrukcyjne dla oczepu i pali z określonymi wymaganiami dla danej klasy określona jest w części 6 Specyfikacji technicznej pt.

„ROBOTY  HYDROTECHNICZNE I MELIORACYJNE CZĘŚĆ 6. ST robót betonowych i żelbetowych (beton hydrotechniczny)”

 

 

Pytanie nr 9:

Czy projektant przewidział dylatacje oczepu, jeżeli tak to prosimy o podanie jakie?

 

Odpowiedź:

Projektant nie przewidział dylatacji oczepu.

 

Pytanie nr 10:

W załączonym projekcie budowlanym brak szczegółowych rysunków budowlanych, prosimy o załączenie ( w szczególności dotyczy rysunków zbrojeniowych).

 

Odpowiedź:

Zamawiający załącza PB wykonawczy.

 

 

Pytanie nr 11:

Czy na zadaniu występują kolizje z liniami elektrycznymi, teletechnicznymi lub gazowymi jeżeli tak to prosimy o podanie sposobu rozwiązania kolizji szczególnie w przypadku prac palowych i wiertniczych?

 

Odpowiedź:

Teren uzbrojony jest w napowietrzną linię energetyczną i telefoniczną, które w ramach planowanych robót nie przewiduje się żadnych zmian w przebiegu linii ani w przestawieniu słupów.

 

Pytanie nr 12:

Dla wykonania drenażu pod belką oczepową na całej długości muru oporowego tj. 70m pomiędzy mikropalami D-300 konieczne jest obustronne zabezpieczenie wykopu głębokości 2,40m. w tym celu należy zastosować np. ścianki szczelne H=6m o łącznej powierzchni 70 mb x 6m x 2 = 840m2. Prosimy o informacje w której pozycji przedmiaowej należy ująć koszt wykonania w/w zabezpieczenia wykopu służącego również jako czasowa stabilizacja naziomu na który zlokalizowana jest droga gminna?

 

 

 

Odpowiedź:

Wprowadzić dodatkową pozycję 4.1.4 wg KNR 201/332/02 - deskowanie wykopów wypraskami w ilości 336,0 m2

 

 

 

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa:  www.nawojowa.pl

 

 

 

Nawojowa, dnia 27.02.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie nr 1:

Prosimy o wyjaśnienie czy na czas prowadzenia robót palowych przewidziany  i uzgodniony jest z właścicielem sieci energetycznej oraz telefonicznej jej demontaż. Przebiegająca sieć koliduje z zaprojektowanymi palami i uniemożliwia ich wykonanie?

 

Odpowiedź:

Teren uzbrojony jest w napowietrzną linię energetyczną i telefoniczną, które w ramach planowanych robót nie przewiduje się żadnych zmian w przebiegu linii ani w przestawieniu słupów

 

Pytanie nr 2:

Ze względu na utrudniony oraz ograniczony dojazd dla samochodów ciężarowych (brak placu manewrowego) prosimy o informację czy zaprojektowane mikropale mogą być wykonywane w technologii iniekcyjnej (zamiast betonu B25 otulinę zbrojenia stanowić będzie zaczyn cementowy)?

 

Odpowiedź:

Podtrzymuje się przyjęte rozwiązania, które szczegółowo wyjaśniono w Projekcie Budowlanym, Specyfikacji technicznej. Organizacja placu budowy jest w gestii wykonawcy robót.

 

 

Pytanie nr 3:

Prosimy o wyjaśnienie czy przewiduje się wykonywanie próbnych obciążeń mikropali oraz kotwień a jeśli tak to do jakiej siły?

 

Odpowiedź:

Sprawa badań mikropali (palisady) – należy wykonać ilość próbnych obciążeń zgodnie z normą palową na siłę pionową 300 kN - Norma Palowa PN-83/B-02482 Fundamenty budowlane. Nośność pali i fundamentów palowych. (zadaniem obciążeń jest kontrola jakości wykonanych prac). Mikropale do próbnych obciążeń powinny zostać wskazane komisyjnie przy udziale pracownika UG i inspektora nadzoru.

Sprawa badań kotew jest wyjaśniona w Projekcie Budowlanym i Specyfikacji technicznej.

 

 

Pytanie nr 4:

Niniejszym uprzejmie Prosimy o informację czy Zamawiający dopuszcza możliwość stosowania alternatywnych materiałów na kotwy gruntowe o równoważnych parametrach wytrzymałościowych?

 

 

 

 

Odpowiedź:

Dopuszcza się zastosowanie innego systemu żerdzi samowiercących o parametrach technicznych równoważnych lub wyższych do zaprojektowanych po wcześniejszym uzgodnieniu i akceptacji autora projektu i inspektora nadzoru przed rozpoczęciem prac.

 

 

Pytanie nr 5:

Czy zamiast zaprojektowanych kotew Titan 52/26 można użyć alternatywnych np. systemu iniekcyjnych żerdzi samowiercących DYWI Drill R51-800 (siła uplastyczniająca fp0,2k=630kN, Siła zrywająca fpk=800kN)?

 

Odpowiedź:

Nie dopuszcza się do zastosowania, bowiem zgodnie z danymi katalogowymi proponowany system DYWI Drill R51-800 posiada niższe parametry od kotew zaprojektowanych.

 

 

 

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa:  www.nawojowa.pl
 

 

 

 

Nawojowa, dnia 27.02.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie:

W opinii Wykonawcy, Zamawiający określił warunek udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia w sposób sprzeczny z Art. 7 i Art. 29 ustawy PZP nakazującym prowadzenie postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, poprzez wymaganie wykonania jednego zamówienia, w którym występują roboty o różnym charakterze i niezmiernie rzadko występujących wspólnie w jednym zamówieniu. Takie sformułowanie warunków udziału ogranicza dostęp do pozyskania zamówienia wykonawcom, którzy wykonali wymagane roboty, ale w różnych zadaniach. Proponujemy zmianę treści przedmiotowego warunku na następujący:

Za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna udokumentowanie w okresie 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonania zamówień o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.:

  1. Wykonanie minimum 1 roboty związanej z zabezpieczeniem, stabilizacja bądź likwidacja osuwisk wraz z odbudowa drogi,
  2. Wykonanie minimum 1 roboty związanej z wykonaniem progów (gurtów) dennych na potokach rzekach lub kanałach.

Na potwierdzenie warunku Wykonawca złoży dokumenty wymienione w pkt VI.1 b siwz

 

 

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada wiedze i doświadczenie w wykonywaniu zamówień o charakterze i złożoności na zasadach określonych w siwz. Dla spełnienia tego warunku wykonawca może przedstawić wymagane roboty w różnych zadaniach. Nie jest konieczne wykazanie całości doświadczenia w jednym zadaniu.

 

 

 

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa:  www.nawojowa.pl

 

 

 

 

Nawojowa, dnia 27.02.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie:

Zwracam się z prośbą o zmianę zapisów SIWZ rozdział V pkt 2 ppkt 3b poprzez wprowadzenie zapisu zamiast:

b) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (specjalizacja budowle hydrotechniczne)

na zapis:

b) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej

Przedmiotowe zamówienie nie polega na budowie czy też przebudowie obiektu hydrotechnicznego, którymi są m. in. jazy, zapory, śluzy wodne, elektrownie wodne, wały przeciwpowodziowe, kanały i zbiorniki.

Wymagane przez Zamawiającego dysponowania osobą posiadającą uprawnienia w specjalizacji – budowle hydrotechniczne jest wymaganiem wygórowanym ograniczającym uczciwą konkurencję oraz nieuzasadnionym, ponieważ stabilizacja osuwiska nie jest zaliczana do robót związanych z obiektami hydrotechnicznymi. W związku z powyższym prosimy o zmianę zapisów SIWZ, jaki wnioskujemy powyżej.

 

Odpowiedź:

Wymagane przez Zamawiającego dysponowanie osobą posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (specjalizacja budowle hydrotechniczne) nie jest wymaganiem wygórowanym, ponieważ przedmiotowe zadanie oprócz stabilizacji osuwiska, odbudowy drogi gminnej ma w swoim zakresie również ubezpieczenie odcinkowe skarp i dna potoku – poprzez budowę progów (gurtów) dennych, które są budowlą hydrotechniczną.

 

 

 

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa:  www.nawojowa.pl

Nawojowa, dnia 27.02.2015 r.

Numer sprawy: IRB.271.2.2015

 

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

 

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn.: „Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa – przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa – Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)”.

 

Działając na podstawie art. 38 ust 1-2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp) (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) w odpowiedzi na zapytanie:

 

 

Pytanie nr 1:

SIWZ pktV.2.2) – Zamawiający wymaga od wykonawcy składającego ofertę w/w postępowaniu posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie ) wykonania minimum 1 zamówienia o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj wykonania robót związanych z zabezpieczeniem, stabilizacja bądź likwidacja osuwisk z wykonaniem odbudowy drogi i budowy progów (gurtów) dennych na potokach lub rzekach.

Prosimy o wyjaśnienie; czy Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się realizacją 1 roboty budowlanej związanej z zabezpieczeniem, stabilizacją bądź likwidacją osuwisk z wykonaniem odbudowy drogi i 1 roboty budowlanej w zakresie, której wykonano budowę progów (gurtów) dennych na potokach lub rzekach.

 

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada wiedze i doświadczenie w  wykonywaniu zamówień o charakterze i złożoności na zasadach określonych w siwz. Dla spełnienia tego warunku wykonawca może przedstawić wymagane roboty w różnych zadaniach. Nie jest konieczne wykazanie całości doświadczenia w jednym zadaniu.

 

 

Otrzymują:

  1. Oferenci, którzy otrzymali materiały SIWZ wg wykazu w aktach sprawy
  2. A/a.

 

Do Wiadomości:

  1. Strona internetowa:  www.nawojowa.pl

Nawojowa: Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa - przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa - Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3)
Numer ogłoszenia: 21451 - 2015; data zamieszczenia: 17.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Nawojowa , 313 313, 33-335 Nawojowa, woj. małopolskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nawojowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa - przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa - Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. Przedmiotem zamówienia jest: Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa - przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa - Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3). B. Zadanie pod nazwą: Stabilizacja osuwiska we wsi Popardowa - przysiółek Popardowa Wyżna wraz z odbudową korpusu drogi gminnej Frycowa - Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040 (KDO 12-10-122-3), obejmuje następujący zakres: 1. Wykonanie robót przygotowawczych; 2. Odbudowa korpusu drogi gminnej Frycowa - Popardowa Wyżna w km 1+850 do 2+040; 3. Zabezpieczenie osuwiska - korpusu drogi w km 1+954 do 2+024 dwurzędową palisadą z mikro-pali z wykonaniem oczepu w formie płyty żelbetowej kotwionej do zbocza kotwami ukośnymi; 4. Ubezpieczenie odcinkowe skarp i dna potoku związane z obszarem osuwiska; 5. Odwodnienie powierzchniowe wgłębne C. Na wykonawcy spoczywać będzie także: a) odpowiedzialność za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz Specyfikacjami Technicznymi wykonania i odbioru robót, b) dostarczenie Zamawiającemu wszystkich wymaganych dokumentów powykonawczych odpowiednio do zakresu wykonanych robót, w tym niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, c) pełna obsługa geodezyjna wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą sporządzoną w trzech kompletach w skali 1:500 zaklauzulowaną w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Nowym Sączu, Zamawiający dysponuje kompletną zatwierdzoną dokumentacją projektową. Uwaga: Zamawiający zaleca zapoznanie się z miejscem realizacji zamówienia przed przystąpieniem do składania ofert. Użyte w Przedmiarze robót oraz dokumentacji projektowej nazwy handlowe lub symbole stosowane przez producentów są danymi przykładowymi. Zamawiający wymaga, aby wykonawcy uczestniczący w postępowaniu kierowali się tymi danymi jedynie, jako wskazówkami, co do parametrów technicznych i jakościowych.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania zamówień uzupełniających na zasadach opisanych w ustawie Pzp. polegających na wykonaniu nieprzewidzianych robót budowlanych o charakterze podobnym do robót, które występują w zamówieniu podstawowym, jednak nie więcej niż 5% zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6, 45.11.12.30-9, 45.11.12.40-2, 45.10.00.00-8, 45.11.12.91-4, 45.24.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagane wadium w wysokości 35 000,00 zł (słownie; trzydzieści pięć tysięcy zł 00/100) do dnia 04.03.2015 r. do godz. 09:00 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu Oddział w Nawojowej nr konta: 88 8811 0006 0022 0200 0013 0200. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć: na dzienniku podawczym pokój nr 33 najpóźniej w terminie do 04.03.2015 r. do godz. 09:00 w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć wadium do przetargu nr IRB.271.2.2015. Wadium (złożenie, zwrot, zatrzymanie) realizowane będzie wg zasad określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności Zamawiający oceni na podstawie złożonych dokumentów, o których mowa w pkt VI.1. a siwz

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna udokumentowanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonania minimum 1 zamówienia o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie robót związanych z zabezpieczeniem, stabilizacją bądź likwidacją osuwisk z wykonaniem odbudowy drogi i budowy progów (gurtów) dennych na potokach lub rzekach. Na potwierdzenie warunku Wykonawca złoży dokumenty wymienione w pkt VI.1 b siwz

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnienie warunku dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający ocenia na podstawie złożonych dokumentów, o których mowa w pkt VI.1 c-d siwz. Wykonawca ma dysponować osobą/osobami, które posiadają uprawnienia budowlane: a) w specjalności drogowej, b) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (specjalizacja budowle hydrotechniczne), Ponadto osoby te muszą posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • spełnienie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający uzna na podstawie złożonych dokumentów o których mowa w pkt VI 1.1 e - f siwz, przy czym Wykonawca musi wykazać że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 1 500 000 zł oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- wypełniony formularz oferty, zgodny z treści ze wzorem stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej siwz, - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w tym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku Wykonawców występujących wspólnie. - wraz z ofertą winny być złożone oświadczenia lub dokumenty wymienione w pkt VI siwz

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - Okres gwarancji - 3

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie i na określonych poniżej warunkach: 1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, na uzasadniony wniosek Wykonawcy i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w szczególności gdy jest spowodowana: a) wystąpieniem wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie robót, klęsk żywiołowych, b) następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: opóźnienia, utrudnienia robót, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu. 2) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych między innymi takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w umowie. 3) zmiany stawki podatku VAT, (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT), 4) wprowadzeniu robót zamiennych z powodu: a) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, b) zmiany przepisów prawa budowlanego w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Szczegółowy zakres robót zamiennych musi zostać udokumentowany. Wprowadzenie robót zamiennych w żaden sposób nie może wpłynąć na kwotę wynagrodzenia należnego Wykonawcy, 2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nawojowa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Nawojowa 33-335 Nawojowa 313.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Nawojowa 33-335 Nawojowa 313.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

 

Załączniki